هوای مشهد ناسالم برای گروه‌های حساس (۱۸ مهر ۱۴۰۴) آبیاری پایدار ۲۴۰ هکتار فضای سبز مشهد با بهره‌برداری از تصفیه‌خانه آزادی چندصدایی چطور سیمای شهر را تغییر می‌دهد؟ شهردار مشهدمقدس خبر داد: پیشرفت چشمگیر پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید فهمیده یادی از «صادق رضازاده شفق» که چند اثر مهم درباره نادرشاه دارد | تاریخی که از مشهد نوشته شد گلایه ساکنان مهدی آباد مشهد از وجود انبار‌های ضایعاتی | زندگی در جوار انبار‌های ضایعاتی هوای مشهد در وضعیت «ناسالم» برای گروه‌های حساس (۱۷ مهر ۱۴۰۴) نایب‌رئیس شورای شهر مشهد: واسطه‌گری‌های ناسالم، گردشگری سلامت مشهد را زمین‌گیر کرد شهردار مشهد مقدس: فلسفه وجودی مشهد، بر محور ولایت و امامت است | گردشگری سلامت، نیازمند سامان‌دهی و مقابله با دلالی + فیلم رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: زائران مشهد باید تجربه‌ای فراتر از زیارت داشته باشند آیین رونمایی از اکوسیستم گردشگری «زیوان» شهرداری مشهد برگزار شد وزارت بهداشت در پی حذف هپاتیت C تا ۳ سال آینده والدِ آگاه، والدِ ناآگاه | باید و نباید‌های تربیت کودک از دو منظر روان‌شناختی و دینی مهاجرانی: نمایندگان حق دارند وزرا را استیضاح کنند، اما سیاسی‌کاری ممنوع اعلام نتایج دوره بدون آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ویژه استعدادهای درخشان آمریکا مدعی شد یک سرکرده القاعده در سوریه به هلاکت رسیده است تدابیر مدیریت شهری مشهد برای آبیاری فضای سبز | تابستان داغ، مغلوب سرسبز‌ی شهر کیفیت هوای امروز مشهد همچنان «ناسالم برای افراد حساس» (۱۶ مهر ۱۴۰۴) آغاز اجرای قرارداد بازسازی ۱۷۸ دستگاه اتوبوس فرسوده در ناوگان اتوبوسرانی مشهد پلمب ۲ کافی‌شاپ متخلف در بولوار وکیل‌آباد مشهد (۱۵ مهر ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

سرویس مدرسه هست، نیست| از کاهش سرویس مدارس مشهد تا اعتراض رانندگان+ فیلم

  • کد خبر: ۱۹۳۳۲۸
  • ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۸
سرویس مدرسه هست، نیست| از کاهش سرویس مدارس مشهد تا اعتراض رانندگان+ فیلم
با افزایش ۱۱۴ درصدی هزینه استهلاک خودرو این افزایش قیمت تعرفه سرویس ها نه تنها تاثیری در بهبود وضعیت معیشتی رانندگان سرویس مدارس نداشت که باعث شد بسیاری از آن‌ها قید این خدمت را بزنند و رو به سوی تاکسی‌های اینترنتی بیاورند.

به گزارش شهرآرانیوز، شهریور ماه سال جاری بود که خبر افزایش ۴۰ درصدی تعرفه سرویس مدارس با موجی از نگرانی والدین را همراه شد و درکنار افزایش هزینه های ثبت نام و خرید لوازم التحریر، آنها شاهد افزایش هزینه ای دیگر بودند. از طرف دیگر اما با افزایش ۱۱۴ درصدی هزینه استهلاک خودرو این افزایش قیمت تعرفه سرویس ها نه تنها تاثیری در بهبود وضعیت معیشتی رانندگان سرویس مدارس نداشت که باعث شد بسیاری از آن‌ها قید این خدمت را بزنند و رو به سوی تاکسی‌های اینترنتی بیاورند و این خود معضلی جدید را پیش پای والدین گذاشته است.

اما واقعیت ماجرا اینجاست که ۴۰ درصد به تعرفه سرویس مدارس اضافه می‌شود، ولی در کنار آن، ۱۸/۵ درصد از این مبلغ بابت نظارت تاکسیرانی، آموزش و پرورش، بیمه تامین اجتماعی و شرکت‌های سرویس مدارس کسر می‌شود.

بنا به گفته رانندگان، سهم خواهی آموزش و پرورش، بیمه، تاکسیرانی و شرکت‌های سرویس مدارس از این ۱۸/۵ درصد نابه جاست، زیرا این رانندگان نه بیمه‌ای دارند و نه تاکسیرانی نظارتی برکار‌های محوله به سرویس مدارس را به عهده میگیرد؛ لذا با توجه به تورم و کسر ۱۸/۵ درصد از مبلغ کل گرفته شده از والدین بابت سرویس مدارس، ادامه فعالیت این صنف توجیه اقتصادی برای آن‌ها نخواهد داشت.

تعداد بازدید : 211


نماینده کارگروه ماده ۱۸ سرویس مدارس در مشهد در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز در این خصوص اظهار کرد: قطعا افزایش ۴۰ درصدی تعرفه سرویس مدارس با افزایش ۱۱۴ درصدی استهلاک خودرو همخوانی ندارد و یک سوم آن را پوشش خواهد داد؛ لذا بسیاری از رانندگان رغبتی برای ادامه فعالیت خود ندارند و به سمت تاکسی‌های اینترنتی رو می‌آورند.

محسن شاهمرادی زاده با بیان اینکه ۵۶ شرکت در نواحی ۷ گانه مشهد و تبادکان خدمات سرویس مدارس را ارائه می‌دهند گفت: در حال حاضر ۸ هزار خودرو در اختیار سرویس مدارس قرار گرفته است که ۵۵ هزار دانش آموز در مقطهع ابتدایی و متوسطه را تحت پوشش قرار میدهند.

وی در خصوص گلایه‌های رانندگان اظهار کرد: صد در صد هزینه تعرفه سرویس مدارس به رانندگان اختصاص می‌یابد و کسر ۱۸/۵ درصد بابت هزینه‌های بالاسری قانونی است که هر ساله از این مبلغ کسر می‌شود.

وی افزود: کسر این مبلغ از تعرفه سرویس مدارس از خانواده‌ها دریافت می‌شود لذا کل مبلغ دریافتی از خانواده‌ها بابت تعرفه سرویس مدارس به رانندگان نمی‌رسد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->