دستگیری بازرس قلابی رانندگان اتوبوس‌رانی در مشهد اختصاص ۴۶۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به بافت فرسوده مشهد و ادامه خط ۳ مترو مروری بر ورود رشته روان‌شناسی به مشهد و ایجاد نخستین مراکز رسیدگی به بیماری‌های روحی استاندار خراسان‌رضوی: شورا‌ها نماد حضور مردم در مدیریت کشور هستند وضعیت دیزدر، باز هم پیچیده‌تر | حق و حقوق بهره‌بردار هم به ابهامات پرونده معدن دیزدر اضافه شد نژادحسین: توسعه ورزش حاشیه شهر، در دستور‌کار شورای اسلامی است رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: کار شورا یک فضیلت انسانی است نائب رئیس شورای عالی استان‌ها: باید نگاه ساختار سیاسی ما به شورا‌ها تغییر کند اعمال قانون ۱۸۵۱ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۱ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزاری سی‌وسومین نشست مدیران عامل سازمان‌های سیما و منظر کلانشهر‌های کشور در مشهد راهبرد‌های شورای ششم با تمرکز بر مردم پیش‌بینی بهره‌برداری از بوستان بانوان طرق تا پایان سال ۱۴۰۳ کیفیت هوای کلانشهر مشهد در آستانه وضعیت هشدار قرار گرفت (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) انتخاب شورا‌ها گامی به سوی تحقق کامل قانون اساسی است نظری: شوراها برآمده از اراده مردم و زمینه‌ساز حضور آنها در اداره امور هستند اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | نژاد حسین: هدف گذاری دقیق عمرانی در شورای ششم، یک خواست آگاهانه برای مردم بود ویدئو | منصوریان: نسخه مترقی فرهنگسراها با هدف رفع مشکلات مردم در شورای ششم ارائه شد ویدئو | علیزاده: افزایش بودجه مناطق کم برخوردار در شورای ششم امید آفرین بود
سرخط خبرها

سرویس مدرسه هست، نیست| از کاهش سرویس مدارس مشهد تا اعتراض رانندگان+ فیلم

  • کد خبر: ۱۹۳۳۲۸
  • ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۸
سرویس مدرسه هست، نیست| از کاهش سرویس مدارس مشهد تا اعتراض رانندگان+ فیلم
با افزایش ۱۱۴ درصدی هزینه استهلاک خودرو این افزایش قیمت تعرفه سرویس ها نه تنها تاثیری در بهبود وضعیت معیشتی رانندگان سرویس مدارس نداشت که باعث شد بسیاری از آن‌ها قید این خدمت را بزنند و رو به سوی تاکسی‌های اینترنتی بیاورند.

به گزارش شهرآرانیوز، شهریور ماه سال جاری بود که خبر افزایش ۴۰ درصدی تعرفه سرویس مدارس با موجی از نگرانی والدین را همراه شد و درکنار افزایش هزینه های ثبت نام و خرید لوازم التحریر، آنها شاهد افزایش هزینه ای دیگر بودند. از طرف دیگر اما با افزایش ۱۱۴ درصدی هزینه استهلاک خودرو این افزایش قیمت تعرفه سرویس ها نه تنها تاثیری در بهبود وضعیت معیشتی رانندگان سرویس مدارس نداشت که باعث شد بسیاری از آن‌ها قید این خدمت را بزنند و رو به سوی تاکسی‌های اینترنتی بیاورند و این خود معضلی جدید را پیش پای والدین گذاشته است.

اما واقعیت ماجرا اینجاست که ۴۰ درصد به تعرفه سرویس مدارس اضافه می‌شود، ولی در کنار آن، ۱۸/۵ درصد از این مبلغ بابت نظارت تاکسیرانی، آموزش و پرورش، بیمه تامین اجتماعی و شرکت‌های سرویس مدارس کسر می‌شود.

بنا به گفته رانندگان، سهم خواهی آموزش و پرورش، بیمه، تاکسیرانی و شرکت‌های سرویس مدارس از این ۱۸/۵ درصد نابه جاست، زیرا این رانندگان نه بیمه‌ای دارند و نه تاکسیرانی نظارتی برکار‌های محوله به سرویس مدارس را به عهده میگیرد؛ لذا با توجه به تورم و کسر ۱۸/۵ درصد از مبلغ کل گرفته شده از والدین بابت سرویس مدارس، ادامه فعالیت این صنف توجیه اقتصادی برای آن‌ها نخواهد داشت.


نماینده کارگروه ماده ۱۸ سرویس مدارس در مشهد در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز در این خصوص اظهار کرد: قطعا افزایش ۴۰ درصدی تعرفه سرویس مدارس با افزایش ۱۱۴ درصدی استهلاک خودرو همخوانی ندارد و یک سوم آن را پوشش خواهد داد؛ لذا بسیاری از رانندگان رغبتی برای ادامه فعالیت خود ندارند و به سمت تاکسی‌های اینترنتی رو می‌آورند.

محسن شاهمرادی زاده با بیان اینکه ۵۶ شرکت در نواحی ۷ گانه مشهد و تبادکان خدمات سرویس مدارس را ارائه می‌دهند گفت: در حال حاضر ۸ هزار خودرو در اختیار سرویس مدارس قرار گرفته است که ۵۵ هزار دانش آموز در مقطهع ابتدایی و متوسطه را تحت پوشش قرار میدهند.

وی در خصوص گلایه‌های رانندگان اظهار کرد: صد در صد هزینه تعرفه سرویس مدارس به رانندگان اختصاص می‌یابد و کسر ۱۸/۵ درصد بابت هزینه‌های بالاسری قانونی است که هر ساله از این مبلغ کسر می‌شود.

وی افزود: کسر این مبلغ از تعرفه سرویس مدارس از خانواده‌ها دریافت می‌شود لذا کل مبلغ دریافتی از خانواده‌ها بابت تعرفه سرویس مدارس به رانندگان نمی‌رسد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->