شهرداری مشهد پیشگام در استفاده از فناوری‌های نوین حاجی بگلو: مدیریت شهری مشهد نگین تمامی حوزه‌های مدیریت شهری در خاورمیانه است رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور: بخش خصوصی اصلی‌ترین حامی مدیریت شهری است+ویدئو پارک خطی ۶ هکتاری در محله شهرک شهید رجایی مشهد به بهره‌برداری می‌رسد+تصاویر انعقاد قرارداد مشارکت شهرداری مشهد با کمیته امداد امام خمینی (ره) معاون استاندار خراسان رضوی: برقی‌کردن قطار مشهد- تهران ۲ میلیارد دلار هزینه دارد پلمب کارگاه تولیدی لوازم آرایشی غیرمجاز در کاشمر (یکم آذر ۱۴۰۳) ناصحی: مشهد قطب دیپلماسی شهری در کشور است ورود نخستین اتوبوس برقی به مشهد تا ۴۵ روز دیگر ارتقای پرشتاب زیرساخت‌های حمل‌و‌نقل بار در مشهد عزم جدی شورا و مدیریت شهری مشهد مقدس برای تقویت دیپلماسی شهری برگزاری اولین نشست شهر‌های ایرانی شرکت‌کننده در اجلاس بریکس پلاس در مشهد + فیلم (یکم آذر ۱۴۰۳) اجرایی‌شدن تنها ۳۰ درصد از پروژه‌های عمرانی مصوب شهر مشهد قطار برقی مشهد-تهران روی ریل تحقق | استاندار خراسان رضوی: با حمایت و اعتبار بودجه‌های ملی قرار است این پروژه به سرانجام برسد آغازبه‌کار دوازدهمین نمایشگاه تخصصی مدیریت شهری در نمایشگاه بین‌المللی مشهد از امروز (یکم آذر ۱۴۰۳) رونمایی از پهپاد‌های آتش نشان در نمایشگاه تخصصی خدمات شهری شهردار مشهد: تقویت دیپلماسی، از سیاست‌های اصلی مدیریت شهری است نشست رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر مشهد با احزاب سیاسی | گفتگو با فعالین اجتماعی، کلید بهبود مدیریت شهری در مشهد حضور دادپزشک در آرامستان‌های شهرداری مشهد برای تسریع خدمت‌رسانی به خانواده‌های متوفیان تقدیر فرماندار مشهد از شهردار مشهدمقدس (۳۰ آبان ۱۴۰۳) گره کور ترافیکی در میدان شهید کاوه مشهد باز می‌شود
سرخط خبرها

سرویس مدرسه هست، نیست| از کاهش سرویس مدارس مشهد تا اعتراض رانندگان+ فیلم

  • کد خبر: ۱۹۳۳۲۸
  • ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۸
سرویس مدرسه هست، نیست| از کاهش سرویس مدارس مشهد تا اعتراض رانندگان+ فیلم
با افزایش ۱۱۴ درصدی هزینه استهلاک خودرو این افزایش قیمت تعرفه سرویس ها نه تنها تاثیری در بهبود وضعیت معیشتی رانندگان سرویس مدارس نداشت که باعث شد بسیاری از آن‌ها قید این خدمت را بزنند و رو به سوی تاکسی‌های اینترنتی بیاورند.

به گزارش شهرآرانیوز، شهریور ماه سال جاری بود که خبر افزایش ۴۰ درصدی تعرفه سرویس مدارس با موجی از نگرانی والدین را همراه شد و درکنار افزایش هزینه های ثبت نام و خرید لوازم التحریر، آنها شاهد افزایش هزینه ای دیگر بودند. از طرف دیگر اما با افزایش ۱۱۴ درصدی هزینه استهلاک خودرو این افزایش قیمت تعرفه سرویس ها نه تنها تاثیری در بهبود وضعیت معیشتی رانندگان سرویس مدارس نداشت که باعث شد بسیاری از آن‌ها قید این خدمت را بزنند و رو به سوی تاکسی‌های اینترنتی بیاورند و این خود معضلی جدید را پیش پای والدین گذاشته است.

اما واقعیت ماجرا اینجاست که ۴۰ درصد به تعرفه سرویس مدارس اضافه می‌شود، ولی در کنار آن، ۱۸/۵ درصد از این مبلغ بابت نظارت تاکسیرانی، آموزش و پرورش، بیمه تامین اجتماعی و شرکت‌های سرویس مدارس کسر می‌شود.

بنا به گفته رانندگان، سهم خواهی آموزش و پرورش، بیمه، تاکسیرانی و شرکت‌های سرویس مدارس از این ۱۸/۵ درصد نابه جاست، زیرا این رانندگان نه بیمه‌ای دارند و نه تاکسیرانی نظارتی برکار‌های محوله به سرویس مدارس را به عهده میگیرد؛ لذا با توجه به تورم و کسر ۱۸/۵ درصد از مبلغ کل گرفته شده از والدین بابت سرویس مدارس، ادامه فعالیت این صنف توجیه اقتصادی برای آن‌ها نخواهد داشت.

تعداد بازدید : 211


نماینده کارگروه ماده ۱۸ سرویس مدارس در مشهد در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز در این خصوص اظهار کرد: قطعا افزایش ۴۰ درصدی تعرفه سرویس مدارس با افزایش ۱۱۴ درصدی استهلاک خودرو همخوانی ندارد و یک سوم آن را پوشش خواهد داد؛ لذا بسیاری از رانندگان رغبتی برای ادامه فعالیت خود ندارند و به سمت تاکسی‌های اینترنتی رو می‌آورند.

محسن شاهمرادی زاده با بیان اینکه ۵۶ شرکت در نواحی ۷ گانه مشهد و تبادکان خدمات سرویس مدارس را ارائه می‌دهند گفت: در حال حاضر ۸ هزار خودرو در اختیار سرویس مدارس قرار گرفته است که ۵۵ هزار دانش آموز در مقطهع ابتدایی و متوسطه را تحت پوشش قرار میدهند.

وی در خصوص گلایه‌های رانندگان اظهار کرد: صد در صد هزینه تعرفه سرویس مدارس به رانندگان اختصاص می‌یابد و کسر ۱۸/۵ درصد بابت هزینه‌های بالاسری قانونی است که هر ساله از این مبلغ کسر می‌شود.

وی افزود: کسر این مبلغ از تعرفه سرویس مدارس از خانواده‌ها دریافت می‌شود لذا کل مبلغ دریافتی از خانواده‌ها بابت تعرفه سرویس مدارس به رانندگان نمی‌رسد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->